011-54222036     0935-5756410      24H/7D 

دیتادیزاین هاست

مشاهده میزان فضای اشغال شده توسط فایل ها در سی پنل cpanel

مشاهده مصرف فضای هاست در سی پنل

برای نظارت بر حساب‌های موجود و استفاده از میزان حافظه در دسترس دیسک در هاست سی پنل از ابزاری به نام diskusage استفاده می شود. این ویژگی فضای هاست شما را اسکن می‌کند و نمایی گرافیکی از میزان استفاده حافظه دیسک را در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است بعد از مدتی فضای هاست پر شود و برای فایل‌های اصلی با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید. در چنین شرایطی باید سریعا به بررسی دایرکتوری ها و حجم آن ها بپردازید. بررسی تک به تک دایرکتوری ها کمی زمان بر و دشوار است. بررسی تک به تک دایرکتوری ها کمی زمان بر و دشوار است. اما با کمک disk usage این مشکل حل می شود.

 

چرا باید بتوانیم میزان فضای اشغال شده توسط فایل ها را در هاست مشاهده کنیم ؟

شما یک سایت دارید که اطلاعات بسیاری درون آن وجود دارد، اما می بینید که فضای هاست شما رو به اتمام می باشد و باید فایل هایتان را حذف کنید تا فضا آزاد شود. اما اگه داخل هاستتون چندین هزار تا فولدر و کلی فایل داشته باشین چطور می خواهید متوجه شوید که کدام فولدرها بیشترین حجم رو اشغال کرده اند تا بتوانید وارد آن شوید و محتویات داخل آن را حذف کنید. در مسیر فایل منیجر حجم اشغال شده توسط هر پوشه را در مقابلش میبینیم و می فهمیم کدام فولدر بیشترین فضا را اشغال کرده، باید بگیم خیر اصلا این اشتباه است و تو فایل منیجر هاست cpanel در مقابل هر فولدر حجم آن فولدر معمولا به کیلوبایت نمایش داده میشود و اصلا حجم صحیحی را نمایش نمیدهد، تو فایل منیجر سی پنل فقط حجم مقابل فایل ها به صورت صحیح نمایش داده میشود نه پوشه ها یا فولدر ها، اما راه حل چیست ؟ و چطوری میتوانیم میزان حجم اشغال شده توسط فولدر های سایتمان را مشاهده کنیم ؟ نگران نباشید ما تمام مراحل این کار را به شما آموزش میدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ویدیویی مشاهده میزان فضای اشغال شده در هاست

آموزش مشاهده میزان فضای اشغال شده توسط فایل ها در سی پنل

ابتدا با آموزش ورود به هاست سیپنل وارد سی پنل می شویم. سپس قسمت files بر روی ابزار Disk Usage کلیک کنید تا وارد صفحه Disk Usage شوید.

مشاهده مصرف فضای هاست در سی پنل

صفحه ای برای شما باز می شود که در این صفحه مقدار فضاهای اشغال شده در هر فولدر را به صورت دقیق به شما نشان می دهد.

جدول اول نحوه مشاهده میزان فضای اشغال شده توسط فایل ها در سی پنل

اطلاعاتی درباره فضای دیسک مورد استفاده در پوشه‌های موجود در دایرکتوری اصلی و ویژگی های دیگری نظیر MySQL، فهرست های Mailing را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مشاهده مصرف فضای هاست در سی پنل

جدول دوم مشاهده میزان مصرف فضای دیسک هاست Disk Usage

مشاهده مصرف فضای هاست در سی پنل

ساختار دایرکتوری را که تمامی مسیرها نمایش می‌دهد ، از جمله زیرشاخه‌های پنهان را نیز شامل می‌شود. در این جدول تمام دایرکتوری‌ها با میزان فضای اشغال شده در دو اندازه بایت (Bytes) و مگابایت (MB) نمایش داده می‌شوند. شما با کلیک به روی هر کدام از مسیرها وارد آن بخش شده و قادر به ایجاد تغییرات در آن خواهید بود. اطلاعات مفیدی که در این جدول به شما نمایش داده می‌شود، می‌تواند مسیر فایل‌های حجیم را مشخص کند و در نهایت قابلیت اصلاح و ویرایش را در اختیارتان می‌گذارد. این ویژگی بسیار مفیدی برای مشاهده میزان مصرف فضای دیسک در سی پنل شماست که رابط کاربری هاست در اختیار شما قرار داده است. علاوه بر آن در این جدول قابلیت مرتب کردن دایرکتوری‌ها بر اساس میزان فضای استفاده شده Disk Usage و نام Name وجود دارد که این حاکی از انعطاف بالای سی پنل برای استفاده وبمستران می‌باشد.