011-54222036     0935-5756410      24H/7D 

دیتادیزاین هاست

چگونه از سی پنل استفاده کنم

استفاده از سی پنل

چگونه از سی پنل استفاده کنم

یکی از سیستم های مدیریت هاست سی پنل میباشد . شما در قدم اول باید هاست و دامنه برای سایت خود داشته باشید که برای خرید هاست و دامین میتوانید به این صفحه مراجعه کنید. برای آموزش سی پنل باید ابزار هایی که در آن وجود دارند را بشناسید. همچنین آموزش ورود به سی پنل را که آموزش آن را هم قرار دادیم بشناسید. ویدیویی قرار دادیم و به شما تمام ابزار های سی پنل را معرفی کرده ایم.

چگونه وارد سی پنل شویم

استفاده از آدرس سایت و پورت: در صورتی که دامنه مورد نظر روی هاست شما فعال شده‌باشد، قادر خواهید بود با تایپ آدرس سایت به علاوه دونقطه ۲۰۸۳صفحه ورود به کنترل‌پنل سی‌پنل را مشاهده کنید.

استفاده از آدرس سایت و پورت: در صورتی که دامنه مورد نظر روی هاست شما فعال نشده باشد، به جای تایپ آدرس سایت به علاوه دونقطه ۲۰۸۳، از آی‌پی هاست به علاوه دونقطه ۲۰۸۳ جهت ورود به صفحه لاگین هاست سی‌پنل استفاده ‌کنید.

پس از مشاهده صفحه ورود به سی‌پنل با تایپ نام کاربری در قسمت Username و کلمه عبور در قسمت Password و کلیک روی دکمه Log in وارد کنترل‌پنل سی‌پنل خواهید‌شد.

ما برای ورود به سی پنل آموزش ورود به سی پنل را با دو عنوان ورود به سی پنل از طریق cpanelid و آموزش ورود به سی پنلcpanel برای شما بصورت کامل قرار دادیم.

آشنایی کلی با محیط سی‌پنل

بعد از مرحله ورود به هاست سی‌پنل خود با محیط سی پنل روبرو می شوید. حال با ویدیویی که ما برای شما تهیه کردیم به معرفی ابزارهای سی پنل می پردازیم.

قسمت‌های مختلف سی‌پنل

قسمت‌های مختلف سی‌پنل، ابزارهایی را برای انجام فعالیت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از ورود به هاست، قسمت‌های برجسته که نظر شما را جلب می‌کنند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:
نوار ابزار سمت چپ سی‌پنل

در این قسمت چند آیکون مشاهده می‌شود:

home: کاربرد این آیکن، ارجاع به صفحه اصلی سی‌پنل است.
statistics: با کلیک روی این آیکون، اطلاعات کلی و جالب توجهی از اکانت سی‌پنل مانند میزان فضای مورد استفاده، پهنای باند مصرفی، ادان دامین‌ها و… مشاهده خواهد‌شد.
dashboard: تمام ابزار‌ها و قسمت‌های پرکاربرد سی‌پنل با کلیک روی این گزینه قابل دسترسی هستند.
user manager: مدیریت کاربران هاست شما در این قسمت قابل نمایش خواهد بود.

در سی پنل شما چه کار هایی انجام می دهیم

آموزش سی پنل