011-54222036     0935-5756410      24H/7D 

دیتادیزاین هاست

نحوه اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به جیمیل

گاهی لازم دارید به صورت منظم ایمیل‌های دریافتی خود را برسی کنید، با اتصال ایمیل هاست به جیمیل به راحتی این کار را انجام دهید.شما به راحتی میتوانید با آموزشی که در دیتادیزاین هاست  میبینید اکانت ایمیل هاست را به جیمیل متصل کنید.همچنین به راحتی ایمیل هایی به هاستتان فرستاده می شود در جمیل خود مشاهده و مدیریت کنید.

مزایای اتصال ایمیل هاست به جیمیل

اگر در هاستان چندین اکانت ایمیل هاست دارید و میخواهید  به صورت روزانه و منظم بررسی کنید، ابتدا این که هر روز وارد وب میل هر اکانت ایمیل در هاست سی پنل وب سایتتان شوید و ایمیل هایتان را مدیریت کنید.
دومین راه این است  که آن اکانت ایمیل را به میل کلاینت های مثل windows live mail، outlook و یا نرم افزار mail ویندوز 10 متصل کنید .
راه سومی که ما به شما پیشنهاد می کنیم این است که  برای مدیریت اکانت های ایمیل سایتتان تمام ایمیل های موجود داخل هاست وب سایتتان را به کنترل پنل جیمیل متصل کنید، شما قادر هستید همه اکانت های ایمیل وب سایتتان را به صورت متمرکز داخل gmail مدیریت کنید و دیگر نیاز نیست که هر روز وارد وب میل هاستتان بشید تا ایمیل های دریافتیتان را چک کنید، در واقع با اتصال ایمیل های هاست وب سایتتان به جیمیل از این به بعد فقط باید وارد اکانت جمیل خود شده و تمام ایمیل های هاست را از داخل جیمیل به صورت متمرکز مدیریت کنید، تازه بعد از انجام این کار قادر هستید توسط همان اکانت جیمیلی که در اختیار دارید با آدرس اکانت های ایمیل اختصاصی سایتتان، مثلا ایمیل info بدون این که نیاز باشه وارد وب میل هاست بشید، ایمیل هاتان را به آدرس های دیگر به کمک جیمیل ارسال کنید.

آموزش اتصال ایمیل سی پنل به جیمیل

آموزش اتصال ایمیل هاست به جیمیل

در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل می شویم، سپس یه مقداری سپس در قسمت EMAIL و EMAIL ACCOUNT را انتخاب می کنیم تا وارد این صفحه شویم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

در قسمت بعدی روی ایمیل مورد نظرمان گزینه connect devices را انتخاب می کنیم. وقتی وارد این بخش شدیم دو قسمت را میبینیم که به کاربرد این دو می پردازیم:

Secure SSL/TLS Settings (Recommended) می باشد که با کادر آبی رنگ مشخص شده و اگه از مقادیر داخل این قسمت جهت اتصال این ایمیل هاست به نرم افزار جیمیل استفاده کنیم، داده های ایمیلی ما توسط رمزنگاری ssl بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل می شوند که سی پنل هم استفاده از این روش را توصیه کرده است.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

Non-SSL Settings (NOT Recommended) می باشد که سی پنل هم استفاده از این مقادیر را توصیه نکرده و اگه از اطلاعات این باکس جهت اتصال این اکانت ایمیل به جیمیل استفاده کنیم، داده های ایمیلی ما بدون رمزنگاری بین سرور جیمیل و ایمیل سرور هاست ردو بدل میشوند.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

به توصیه سی پنل از مقادیر موجود در باکس سمت چپ یعنی این باکس استفاده می کنیم، ما در موقع اتصال این اکانت ایمیل هاست به جیمیل به تمام این مقادیر نیاز داریم، بنابراین این صفحه از مرورگر رو نمیبندیم و سراغ اکانت ایمیل جیمیل می رویم.
حالا واد اکانت جیمیل خود می شویم و گزینه  setting  را میزنیم سپس گزینه see all setting  را میزنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

و در این صفحه از این بالا بر روی سربرگ accounts and import کلیک می کنیم تا وارد این صفحه شویم.
در این صفحه از مقابل قسمت check mail from other accounts بر روی گزینه add a mail account کلیک می کنیم تا پنجره مورد نظر باز شود.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

در این پنجره داخل فیلد email address ما باید آدرس آن اکانت ایمیلی که میخوایم به هاست متصلش کنیم را وارد کنیم، پس تایپ می کنیم emailtest@toptenpro.ir بعد بر روی دکمه next از این پایین کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعدی می شویم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

تو این مرحله در حالی که گزینه import emails from my other account pop3 انتخاب شده بر روی دکمه next کلیک می کنیم تا به مرحله بعد منتقل شویم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

در این مرحله یعنی enter the mail settings for emailtest@toptenpro.ir که شما باید تمام فیلد های زیر رو تنظیم کنید که ما به توضیح تک تک آن ها می پردازیم:

Username: در فیلد نام کاربری باید نام کاربری این اکانت ایمیلمون رو وارد کنیم، وارد صفحه اطلاعات اکانت ایمیل سی پنل می شویم و از مقابل قسمت username این مقدار که معمولا دقیقا مثل آدرس ایمیلمون هست را کپی می کنیم و میایم توی این فیلد paste می کنیم.
Password: داخل این فیلد باید رمزعبور این اکانت ایمیل که داریم به جیمیل متصلش می کنیم را وارد کنیم، رمزعبور این اکانت ایمیل، دقیقا همون رمزعبوری هست که موقع ساخت آدرس ایمل emailtest@toptenpro.ir تو هاست سی پنل تنظیمش کرده بودیم.
Pop server: داخل این فیلد که خیلی هم مهم هست باید آدرس میل سرور pop هاست وب سایتمان را وارد کنیم، دوباره وارد صفحه تنظیمات ایمیل داخل سی پنل میشویم و از مقابل قسمت incoming server این مقدار رو به صورت کامل کپی می کنیم و برمیگردیم داخل این فیلد paste می کنیم. که اصولا به صورت mail.domain.com یا email.domain.com هستش البته به جای domain.com آدرس دامنه شما درج شده است.
Port: در این قسمت باید شماره پورت pop3 هاست وب سایتمان را انتخاب کنیم، برای آگاهی از این مقدار دوباره وارد صفحه اطلاعات اکانت ایمیل تو سی پنل میشویم و از قسمت incoming server در مقابل قسمت pop3 port این مقدار را 995 انتخاب می کنیم و دوباره برمیگردیم به همان پنجره و از منو کشویی شماره پورت 995 رو انتخاب می کنیم.
leave a copy of retrieved message on the server: اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم همواره یک نسخه از ایمیل های ارسالی و دریافتی توسط این اکانت ایمیل بر روی میل سرور اصلی، یعنی هاست وب سایت ما هم ذخیره میشود که ممکن است برای بعضی ها کاربردی باشد و اگه تیک آن را نزنیم ایمیل های ارسالی و دریافتی از این اکانت فقط توسط جیمیل ردو بدل شوند و هیچ نسخه از آن ها تو سرور و هاست ذخیره نمی شود، ما در هرصورت تیک این گزینه رو فعال می کنیم.
always use a secure connection ssl when retrieving mail: اگه تیک این گزینه رو فعال کنیم همواره ایمیل های ارسالی و دریافتی این اکانت ایمیل بر بستر امن ssl بین جیمیل و میل سرور هاست ما ردوبدل میشوند، باتوجه به این که اطمینان داریم ssl داخل هاست سی پنل ما فعال و تایید شده هست، تیک این گزینه را فعال می کنیم.
label incoming messages: در واقع جیمیل امکانی را توسط این گزینه فراهم میکند که یک دایرکتوری جدا به غیر از inbox و smap یا trash داخل قسمت سمت چپ پنل جیمیل برای ما فعال شود که همه ایمیل های دریافتی این اکانت ایمیل، در آن دایرکتوری لیست شوند و با ایمیل های دریافتی اکانت اصلی جیمیل ما مختلط نشوند، بنابراین تیک این گزینه فعال باشد بهتر است.
archive incoming messages skip the inbox: اگه تیک این گزینه را فعال کنیم، ایمیل های دریافتی توسط این اکانت ایمیل هاست ما، علاوه بر این که داخل دایرکتوری اختصاصی که در فیلد قبل تنظیمش کردیم ذخیره میشوند، یک نسخه از آن ها به inbox جیمیل ما هم منتقل میشود و اینگونه ممکن است سریع تر بتوانیم ایمیل های دریافتیمان را تشخیص بدیم، ما به طور سلیقه ای باتوجه به این که احتمال میدیم که اگه تیک این گزینه را فعال کنیم ایمیل های این اکانت، با ایمیل های اکانت ایمیل اصلی gmail ما مختلط میشوند، تیک این گزینه را فعال نمی کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

حالا برای نهایی سازی تنظیمات و رفتن به مرحله بعد، از این پایین بر روی دکمه add account کلیک می کنیم.
ممکن است کمی زمان ببرد تا به مرحله بعد منتقل شویم، در این مرحله جیمیل به ما میگوید این اکانت ایمیل با موفقیت اضافه شد و همچنین میگوید اگه شما تمایل داشته باشید حتی از طریق اکانت gmail قادر هستین با این ایمیل اضافه شده، علاوه بر دریافت ایمیل های این اکانت، ایمیل هم ارسال کنید و ما تو این مرحله گزینه yes رو انتخاب می کنیم و بر روی دکمه next کلیک می کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

در این مرحله داخل فیلد name باید نام و نام خانوداگی خود یا نام شرکت اگر داریم را به صورت دلخواه وارد کنیم، در واقع اگه با این اکانت ایمیلی که داریم اضاف می کنیم ایمیل ارسال کنیم، نامی که در این فیلد تنظیم می کنیم به عنوان فرستنده ایمیل ها در اینباکس افرادی که ایمیل ها را برایشان ارسال می کنیم مشاهده میشود، پس ما هم نام شرکت مان ر شروع می کنیم به تایپ کردن و به بقیه تنظیمات این قسمت کاری نداریم و بر روی دکمه next step کلیک می کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

هم اکنون وارد مرحله Send mail through your SMTP server میشیویم، در واقع چون ما تنظیماتی اعمال کردیم که حتی از این اکانت ایمیل بتوانیم ایمیل از طریق رابط کاربری جیمیل ارسال کنیم به این مرحله هدایت شده ایم و به این دلیل ایمیل های خروجی معمولا از طریق پروتکل smtp ارسال میشوند بنابراین باید مقادیر smtp هاست وب سایتمان را تو این فیلد ها وارد کنیم، پس ما یکی یکی این فیلد ها رو برایتان توضیح میدیم:

smtp server: ما باید در این فیلد آدرس ایمیل های خروجی میل سرور هاست وب سایتمان را وارد کنیم، بنابراین مجددا وارد صفحه تنظیمات دستی اکانت ایمیل سی پنل میشویم و از مقابل قسمت outgoing server این مقدار را کپی میکنیم و برمیگردیم توی این پنجره و paste می کنیم.
Port: از این منو کشویی باید شماره پورت سرور smtp را انتخاب کرده و به این دلیل ما از این مقدار اطلاع نداریم دوباره برمیگردیم به صفحه مشخصات اکانت ایمیل تو سی پنل و از قسمت outgoing server از مقابل قسمت smtp port این مقدار را مشاهده می کنیم و همونطوری که میبنید عدد 465 می باشد، پس برمیگردیم به جیمیل و از مقابل port در منو کشویی مقدار 465 رو انتخاب می کنیم.
Username: تو این فیلد هم باید مجددا نام کاربری این اکانت ایمیل را وارد کنیم، برمیگردیم به سی پنل و از مقابل قسمت username این مقدار را که همون آدرس ایمیل هست رو کپی می کنیم و توی این فیلد paste می کنیم.
Password: در این فیلد باید دوباره رمزعبور این اکانت ایمیل هاست وب سایتمان را که موقع ساخت اکانت ایمیل تنظیم کرده بودیم را وارد کنیم، پس ما هم شروع می کنیم به تایپ کردن رمزعبور این اکانت ایمیل.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

حالا وارد مرحله verify یا احراز هویت اضافه کردن اکانت ایمیل به جیمیل می شویم . کدی که در ایمیل هاست دریافت کردیم را در این فیلد وارد می کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

از این پایین دوتا گزینه برای ارسال ایمیل ها وجود دارد که secured connection using ssl و secured connection using tls و چون ما میخوایم ایمیل هامون بر بستر امن ssl ارسال شوند و باتوجه به این که مشخصات و پورت های ورودی و خروجی سرور را هم تو سی پنل از باکس سمت چپ یعنی ssl کپی برداری کردیم و تو تمام مراحل وارد کردیم پس گزینه اول رو انتخاب می کنیم، سپس بر روی دکمه add account از این پایین کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعد شویم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

جیمیل در  این مرحله میخواهد  تشخیص دهد که آیا ما واقعا صاحب این اکانت ایمیلی که داریم اضافه میکنیم هستیم یا خیر، پس یه کد احراز هویت برای همان آدرس ایمیلی که داریم اضافش می کنیم ارسال کرده و حالا از ما میخواد تا آن کد را برداریم و تو این فیلد وارد  کنیم تا بتوانیم مراحل اضافه کردن اکانت ایمیل به جیمیل را نهایی سازی کنیم،  ما برای مشاهده ایمیل های دریافتی این اکانت ایمیل باید وارد وب میل هاست وب سایتمان شویم، پس مجددا وارد سی پنل می شویم و از قسمت mail روی ckeck email کلیک می کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

در این جا  بر روی وب میل roundcube کلیک می کنیم تا وارد رابط کاربریش شویم، اولین ایمیل را که جیمیل برامان ارسالش کرده را باز می کنیم.

در این  پیغام جیمیل گفته شده  بر روی این لینک یکتا، کلیک کنید تا مراحل نهایی سازی شوند، و یا حتی میتوانیم این کد را برداریم و داخل پنجره verify که در مرحله قبل وارد کنیم یا برای راحتی کار بر روی این لینک کلیک می کنیم.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

و در این صفحه بر روی دکمه confirm کلیک می کنیم تا پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل رو مشاهده کنیم و بر روی این لینک کلیک می کنیم تا برگردیم به اکانت جیمیلمان.

اتصال اکانت ایمیل سی پنل به جیمیل

خوب میبینید که در سمت چپ جیمیل یک دایرکتوری اضافه شده است و ایمیل های آن اکانت ایمیل هاست وب سایت ما داخلش موجود هستند و نشون دهنده این هستش که تمام مراحل به خوبی طی شدن، حالا اگه بخوایم از این به بعد با این اکانت جیمیل ایمیل ارسال کنیم وقتی که بر روی دکمه compose کلیک می کنیم از قسمت from اگه بر روی این آیکون کلیک کنیم میتوانیم اکانت دوم که اضافش کردیم را انتخاب کنیم تا قادر باشیم از داخل اکانت جیمیل، از طریق اکانت ایمیل رسمی هاست وب سایتمان هم ایمیل برای سایر آدرس ها ارسال کنیم.

آموزش های دیگر ما :

آموزش تصویری ورود و استفاده از webmail در هاست سی پنل