011-54222036     0935-5756410      24H/7D 

دیتادیزاین هاست

نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook

اتصال ایمیل هاست به outlook

یکی دیگر از قابلیت های outlook این است که شما می توانید هر تعداد اکانت ایمیل gmail و yahoo که دارید را به این نرم افزار متصل کنید. گاهی لازم دارید اکانت های ایمیل ساخته شده در هاست سی پنل خود را به نرم افزار outlook متصل کتید و ایمیل های خود را از داخل ویندوز توسط این نرم افزار مدیریت کنید.در این آموزش نحوه اتصال ایمیل هاست به نرم افزار outlook را به شما آموزش دهیم.

آموزش ویدویی اتصال هاست به outlook

نحوه تعریف ایمیل در هاست سی پنل

در ابتدا از فرآیند اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook شما یک ایمیل بر روی هاست سی پنل خود مشخص کنید و سپس با استفاده از مشخصاتی که به شما ارائه می شود مثل میل سرور یا اطلاعات اکانت ایمیل هاست وب سایت خود مراحل اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook را در این آموزش دنبال کنید :
ابتدا اگر میخواهید با آموزش نحوه ورود به هاست سی پنل وارد سی پنل هاستتان شوید و سپس در قسمت email گزینه email account را انتخاب کنید.

اتصال ایمیل هاست به outlook

در مرحله بعد صفحه ای که برایتان باز می شود ایمیل اکانت های هاستتان را به شما نمایش می دهد . با زدن دکمه Connect Devices  کنار ایمیل مورد نظر که اطلاعاتی که برای اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook به ما میدهد.

اتصال ایمیل هاست به outlook

صفحه جدیدی برایتان باز می شود که در آن  دو باکس کلی در زیر عبارت Mail Client Manual Settings وجود دارد که شامل دو دسته اطلاعات می باشد. برای اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook از این اطلاعات استفاده می کنیم.

اتصال ایمیل هاست به outlook

در ادامه به کاربرد و تعریف این دوباکس میپردازیم :

Secure SSL/TLS Settings (Recommended): در این قسمت زمانی کاربرد دارد که گواهینامه ssl روی هاست شما فعال باشد و شما تمایل داشته باشید که اکانت ایمیل مورد نظر خود را از طریق پروتکل امن ssl به نرم افزارهایی مثل اوت لوک متصل کنید. لازم است در نظر داشته باشید که سی پنل نیز استفاده از این حالت را برای اتصال ایمیل اشاره می کند .
Non-SSL Settings (NOT Recommended): استفاده از مقادیر موجود در این باکس برایتان کاربردی است  که گواهینامه ssl روی هاست شما فعال نباشد و یا اینکه خود شما نمیخواهید که حساب ایمیل مورد نظر را از طریق پروتکل ssl به نرم افزارهایی مثل outlook متصل کنیم.
در واقع اگه شما از طریق ssl اکانت ایمیل هاست وب سایت خود را به نرم افزار outlook متصل کنید، تمام ایمیل های ارسالی و دریافتی شما به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند و بدین ترتیب امنیت ارسال و دریافت داده های ایمیلی شما افزایش پیدا می کند.

در واقع  شما از طریق حالت امن یا همان ssl اکانت ایمیل هاست وب سایت خود را به نرم افزار outlook متصل کنید، تمام ایمیل های ارسالی و دریافتی شما به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند و بدین ترتیب امنیت ارسال و دریافت داده های ایمیلی شما افزایش پیدا می کند.

آموزش راه اندازی outlook 2016

در این بخش ما به آموزش نسخه 2016 می پردازیم .پس ابتدا وارد نرم افزار outlook در سیستم کامپیوتر شخصی خود شوید.
ابتدا چون ایمیل آدرس نداریم به صفحه  خوش آمد گویی  وجود دارد که دکمه  next  را میزنیم .

اتصال ایمیل هاست به outlook

سپس دکمه yes بعد دکمه next را میزنیم.

اتصال ایمیل هاست به outlook

در این مرحله صفحه جدیدی به شما نمایش داده می شود که دارای دو بخش کلی است:
Auto Account Setup: با انتخاب این گزینه شما تعیین می کنید که اتصال به صورت خودکار صورت بگیرد.
Manual Setup: با انتخاب این گزینه شما تعیین می کنید که می خواهید تنظیمات اتصال را به صورت دستی مدیریت نمایید.
شما باید یکی از این دو موارد را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Next کلیک نمایید که پیشنهاد می کنیم حالت Manual setup or additional server types را انتخاب نمایید.

اتصال ایمیل هاست به outlook

بعد از انتخاب حالت دستی که شما  در این مرحله شما باید نوع حساب ایمیل خود را انتخاب نمایید. شما باید گزینه POP or IMAP را انتخاب کرده و مجدداً روی دکمه Next کلیک نمایید.

اتصال ایمیل هاست به outlook

نحوه افزودن ایمیل هاست به نرم افزار outlook 2016

حال باید  اطلاعات ایمیل هاست خود را برای برقراری اتصال هاست سی پنل به outlook وارد نمایید.
برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:
در ابتدا از فرآیند اتصال ایمیل سی پنل به outlook اطلاعاتی که باید در فیلدهای مشخص شده در این صفحه وارد نمایید که عبارتند از:

اتصال ایمیل هاست به outlook

Your name: در این قسمت شما باید نام خود را وارد نمایید.
Email address: آدرس ایمیلی که می خواهید به نرم افزار outlook خود متصل نمایید را در این فیلد وارد نمایید.
Account type: این بخش شامل دو حالت کلی POP3 و IMAP است. شما باید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید که ما به صورت پیش فرض IMAP را انتخاب کرده ایم.
Incoming mail server: در این قسمت شما باید آدرس سرور ورودی ایمیل های خود را به شکل mail.yourdomain.com وارد نمایید.
Outgoing mail server smtp: در این بخش شما باید آدرس سرور خروجی ایمیل های هاست خود را به صورت mail.yourdomain.com بنویسید.
Username: در این فیلد باید نام کاربری خود را قرار دهید که می توانید در بخش Username قرار گرفته در Mail Client Manual Settings آن را مشاهده نمایید. به طور معمول نام کاربری همان آدرس ایمیل شما می باشد.
Password: در این قسمت باید رمزعبور ورود به این اکانت ایمیل هاست خود را به صورت صحیح وارد کنید. معمولاً رمز عبور این قسمت همان رمز ایمیل شما است که در هنگام ساخت اکانت ایمیل برای هاست سی پنل تنظیم کرده اید.

این مرحله برای وصل کردن ایمیل هاست به outlook باید تنظیمات جانبی دیگری انجام دهید. در صفحه ای که برای شما باز است روی دکمه More Settings کلیک کنید تا پنجره Internet Email Setting باز شود. در این پنجره ابتدا روی تب Outgoing Server کلیک کرده و پس از فعال کردن تیک گزینه My Outgoing Server smtp روی دکمه Ok کلیک کنید.

اتصال ایمیل هاست به outlook

در همین پنجره روی زبانه Advanced کلیک کنید .در این قسمت شما باید شماره پورت هاست میل سرور را وارد نمایید. مطابق تصویر زیر تنظیمات این بخش را تکمیل کنید.
اطلاعاتی که در این قسمت باید وارد شود، عبارتند از:
Incoming server POP/IMAP: در بخش Mail Client Manual Settings تنظیمات ایمیل در هاست اطلاعات مربوط به پورت های شما قابل مشاهده است.
برای حالت ایمن یا همان SSL/TLS است که حالت پیشنهادی ما است، پورت مربوط به POP3 عدد 995 و پورت مربوط به IMAP عدد 993 می باشد. در صورتی که از حالت غیر ایمن استفاده می کنید نیز باید برای حالت POP3 پورت 110 و در حالت IMAP نیز پورت 143 را وارد نمایید. پیشنهاد می کنیم از IMAP  و پورت 993 استفاده کنید.

اتصال ایمیل هاست به outlook

Use the following type of encrypted connection: این قسمت که در برخی از نسخه های outlook  با عنوان this server requires an encrypted connection ssl نیز قابل مشاهده است، مربوط به حالت اتصال است. بهتر است ایمیل هایتان از طریق پروتکل امن ssl رد و بدل شود. به همین دلیل باید گزینه SSL را انتخاب کرده یا اینکه تیک عبارت عنوان شده را فعال نمایید. در صورتی که از حالت غیرایمن استفاده نموده اید نیز باید گزینه None را انتخاب نمایید.
Outgoing server smtp: پورت خروجی شما در بخش Mail Client Manual Settings قابل مشاهده است. پورت فوق که در مقابل عبارت SMTP Port قابل مشاهده است در حالت امن عدد 465 و در حالت Non-SSL معادل 587  است. پیشنهاد ما پورت 587 است.
Use the following type of encrypted connection: این گزینه مربوط به داشتن اتصال امن است که گزینه TLS را از باکس کشویی انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه OK کلیک نمایید.

حال برای این که اتصال ایمیل ایجاد شده را تست کرده و اطمینان حاصل کنید که فرآیند به درستی دنبال می شود روی دکمه Next کلیک نمایید. اگر با پنجره ای شدید، یعنی فرآیند ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook به درستی دنبال شده است.

اتصال ایمیل هاست به outlook

در این مقاله نحوه اتصال ایمیل هاست سی پنل به نرم افزار outlook را به شما اموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی ارسال یا دریافت ایمیل های خود را با استفاده از نرم افزار Outlook مدیریت نمایید. در صورت داشتن هر سوالی در قسمت دیدگاه ها میتوانید نظرتان را کامنت کنید.
آموزش های بعدی ما :

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار