011-54222036     0935-5756410      24H/7D 

دیتادیزاین هاست

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل

یکی از اقداماتی که برای بالابردن امنیت وبسایتمان انجام دهیم، فعال سازی پروتوکل ssl میباشد .در مقاله فعال سازی ssl در سی پنل به شما نصب ssl بر روی سی پنل شرح دادیم. گاهی به دلیل برخی از مشکلاتی که در سایت پیش می آید اقدام به غیرفعالسازی ssl در هاست خود یا حتی نصب دوباره آن نمایید.در این مقاله نحوه غیرفعال سازی ssl را شرح می دهیم.

آموزش ویدیویی غیرفعال سازی ssl

امکان غیرفعالسازی ssl در سی پنل

فعالسازی ssl سایت یکی از موضوعات مهمی است که می تواند به افزایش امنیت منجر شود. اما گاهی ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که اقدام به غیرفعالسازی ssl نمود. به عنوان مثال شاید ssl فعال روی دامنه شما رایگان باشد و شما نیاز داشته باشید تا آن را با ssl تجاری خریداری شده جایگرین کنید. شاید هم ssl فعلیتان دچار مشکل است و به همین دلیل نیاز دارید که آن را غیرفعال کرده و دوباره نصب کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که شما می توانید به غیرفعالساری ssl نماید. در این آموزش اقدام به غیرفعالسازی ssl نمایید. به طور کلی برای غیرفعالسازی ssl باید از طریق پنل مدیریتی وب سایت خود اقدام نمایید.

نکته بسیار مهم قبل از فعالسازی یا غیرفعالسازی SSL: آن دسته از اشخاصی که از cdn استفاده می کنند باید این مورد را بررسی کنند که ssl مربوط cdn فعال است یا ssl دیگری در سی پنل فعال شده؟ به صورت همزمان تنها یکی از این موارد می تواند در حالت فعال قرار داشته باشد بر همین اساس می بایست به پنل cdn خود مراجعه نموده و تنظیمات آن را ارزیابی کنید. در صورتی که به هر دلیلی به حذف ssl نصب شده روی سی پنل تمایل داشتید می بایست مراحل غیر فعالسازی را دنبال کنید.

آموزش غیرفعالسازی ssl هاست سی پنل

ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید .
در مرحله دوم باید در صفحه اصلی سی پنل و از طریق منو «Security» زیر منو «SSL/TLS Status» را انتخاب نمایید.

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

صفحه ای برای شما باز می شود که در آن نام دامنه ها به صورت لیست نمایش داده می شوند. توجه کنید که  در کنار دامنه هایی که ssl برای آنها فعال می باشد علامتی مشابه یک قفل و دایره سبز رنگ وجود دارد. به منظور غیرفعالسازی ssl در سی پنل باید همانند تصویر زیر روی لینک «View Certificate» کلیک کنید.

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

نکته بسیار مهم: ابتدا دامنه ای که قصد دارید گواهی Ssl آن را غیر فعال نمایید از لیست یافته و روی View Certificate مقابل آن کلیک کنید. دقت داشته باشید که گواهی فعال دامنه دیگری به اشتباه حذف نشود.

در صفحه جدیدی که به شما نشان داده می شود، در بخش «Actions» گزینه «Uninstall» وجود دارد. شما باید برای غیرفعالسازی ssl در cPanel روی این گزینه کلیک نمایید.

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

با کلیک روی گزینه «Uninstall» پنجره ای به صورت pop-up به شما نمایش داده می شود و از شما می پرسد که آیا درباره ادامه فرآیند غیرفعالسازی ssl اطمینان دارید یا نه. در این مرحله باید روی دکمه «Proceed» کلیک کنید.

غیرفعالسازی ssl در سی پنل

فرآیند غیرفعالسازی ssl در هاست سی پنل پیش رفته و در نهایت با مشاهده پیغام زیر می توانید اطمینان حاصل کنید که این فرآیند موفقیت آمیز بوده است.

یکی از مواردی که می تواند امنیت وب سایت را افزایش دهد، استفاده و نصب ssl روی هاست است. اما گاهی نیاز می شود که بنا به دلایل مختلفی اقدام به غیرفعالسازی ssl روی هاست نمود.
در دیتادیزاین هاست شما به راحتی میتوانیدبا این آموزش گواهینامه امنیتی وب سایتتان را غیرفعال کنید.
در صورت داشتن سوالات شما و نظرتان را برایمان بفرستید.
آموزش های دیگر دیتادیزاین هاست:

آموزش ریدایرکت https به http در هاست سی پنل

نحوه تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در هاست سی پنل